Saya pernah memaklumkan berkenaan pembelian rumah di Selayang. Sebelum itu saya sudah membeli rumah di Batu Caves. Sebenarnya saya membatalkan hasrat membeli rumah di Selayang. Sebabnya kerana memikirkan pada masa akan datang, sekiranya bakal isteri ditempatkan di Putrajaya, sudah tentu jauh perjalanan dari Selayang ke Putrajaya. Kasihan pula! Tetapi memang berasa agak kecewa kerana terpaksa melupakan membeli rumah itu.

Walau bagaimanapun, semalam saya sudah berpindah ke apartmen D' Puncak Suasana, Bandar Tun Hussein Onn, Cheras. Rumah ini asalnya milik Pak Busu Fadhilah. Dia menjualnya rumah itu dan membeli rumah lain (di atas tanah) kerana mahu menjaga ibu mentua yang sudah uzur. Harga rumah apartmen ini lebih kurang rumah di Selayang, tetapi rumah itu lengkap dengan perabot dapur, hiasan siling, penyaman udara, almari baju, jeriji dan lain-lain. Lokasi ke pejabat saya, dekat. Ke pejabat Fadhilah pada masa kini (Jalan Semarak) pun agak dekat. Sekiranya dia ditempatkan di Putrajaya, tiada masalah juga.

Buat masa ini, saya menyewa bersama-sama Hisham (teman serumah sewa di USJ). Ini kerana rumah itu baru sahaja memperoleh "strata title". Oleh itu, urusan cukai tanah dan hal-hal lain perlu diselesaikan dahulu oleh pemilik asal sebelum penukaran nama pemilik dilakukan.

Jemputlah datang ke rumah pada masa raya nanti. Hendak mengadakan usrah pun dialu-alukan. Peta ke rumah saya:

View Larger Map

0 komen: