Wakil calon di Balik Pulau berkata, "Orang seperti Anuar lah yang perlu mempertahankan UMNO di Malaysia. Dulu kami berjuang mempertahankan ketuanan Melayu. Saya berpesan kepada anak cucu saya, walau apa-apapun yang terjadi, jangan pangkah yang lain."

Pemandu bas di Balik Pulau, "Saya hampir tiada gaji, dapur mungkin tidak lama lagi tidak akan berasap. Semuanya berlaku sejak Rapid Penang datang ke sini. Bukannya semua orang tidak tahu individu penggerak syarikat itu. Memang patut saya pangkah yang lain. Kami mahu 'mengajar' mereka."

Makcik pengusaha restoran di Balik Pulau, "Sepatutnya ustaz-ustaz jangan terlibat dalam politik. Apabila masuk politik, mereka mula caci mencaci. Bukankah tidak elok?"

Suri rumah di Permatang Pauh, "Walaupun Lim Guan Eng berbangsa Cina, sekurang-kurangnya dia memahami adat budaya Muslim. Semasa perhimpunan, dia menyuruh supaya memendekkan masa supaya dapat dilakukan tugasan hakiki. Katanya, 'Ini selaras dengan cara kerja Khalifah'."

Peniaga di Medan Tun Rahah, Kepala Batas, "Lihatlah banyak kedai yang tutup. Perniagaan di sini terlalu lembab."

Kaki "gebang" di gerai makan, Bayan Baru, "Cuba lihat di kertas pangkah undi. Mengapa gambar calon BN jelas, tetapi tidak gambar calon lain kabur?"

Kesimpulannya, sepanjang saya berada di sana, rata-rata rakyat Pulau Pinang menyokong kerajaan negeri baharu.

4 komen:

Tanpa Nama berkata...

Jangan jadi bodoh kerana benci pada pemimpin Melayu tertentu sanggup nak sokong cina.

Sekuarang kurangnya mereka masih lagi Melayu

Aku penduduk Pulau Pinang memang benci pada cina dari dulu lagi.

kalau hang nak tau kami penduduk Pulau Pinang berada dalam ketakutan sekarang. kalau nak tahu sebab apa baru baru ni ada rombongan dari Singapura datang menjenguk kawasan kami. Khabarnya mereka tu askar elit komando dari Singapura. Apa tujuan mereka kalau tidak disuruh oleh Kafir Harbi DAP


Memang BN tu ada kesilapan tapi kami tak sanggup lagi sokong Cina.


Mungkin kau benci melihat komen aku tapi sanggupkah kau bila BUMI DIPIJAK MILIK ORANG.

Mereka memamng anti Melyu dah lama dah kalau tidak mereka tidak tolak mentah mentah usaha MEMPERKASAKAN SEKOLAH KEBANGSAAN.

Mereka juga menentang sekolah agama dan kalau nak tahu waktu Al Arqam ada lagi pada tahun 1990 mereka pernah ugut nak jahanamkan ekonomi jika tak haramkan Al Arqm.

Mereka memang benci pada orang Islam kalau tidak mereka tak kata nak suruh LANGKAH MAYAT MEREKA KALAU NAK DIRIKAN NEGARA ISLAM

Kalau kau nak tahu lagi DAP juaga telah membakar poster Nik Abdul Aziz dan Haji Hadi Awang semasa pakatan Aternatif dulu tidak dapat diteruskan.

Kami penduduk Pulau Pinang akan cuba kalih semula supaya nasib kami tidak jadi seperti seperti umat Isla di Palestin yang dimana telah dinafikan hak mereka.

Unknown berkata...

Zaharin

Hang tok soh dok muhong la. Hang sokong Cina Gerakan tak pa, Cina DAP hang kata tak baguih. Hipokrit.

Tok sah dok sentimental BUMI DIPIJAK MILIK ORANG, hampa PUAK-PUAK UMNO yang juai harta orang Melayu pada cukung2 cina. Tok sah dok salah DAP depa merintah tak sampai pun sebulan.

Singapore mai? Abis tu UMNO dan Gerakan dok juai rumah ke depa buat apa? Di Balik Pulau banyak rumah batu harga ratuih ribu, hampa pi juai pada depa. Bukannya CINA DAP?

Tok soh dok cakap pasai Melayu, kalau hampa dah pengkhianat Melayu.
Hang nie mamak ka??

Unknown berkata...

Zaharin,
Makcik di Balik Pulau, "Saya tak bagi anak cucu saya tukar tempat mengundi ke tempat lain. Kerana sekiranya orang Melayu di sini semakin kurang, itu peluang untuk orang Cina menjadi calon di sini."

Kutucyber,
Semoga saudara mendapat jemputan Shaziman untuk menjadi panel forum bagi mengulas keadaan yang berlaku di Parlimen kelak.

ZulDeanz berkata...

Zaharin...

Apa bezanya MCA, Gerakan dan DAP?.... hakikatnya bumi Pulau Pinang dah lama dipijak orang!!