"Ini sahaja yang ada untuk orang Melayu," katanya. Kata-kata seterusnya diungkapkan berdegar-degar dalam bahasa Inggeris. Apakah bahasa Melayu bukan milik orang Melayu juga?

Dalam Buletin Utama TV3, 12 Ogos 2008 semasa mengulas cadangan kuota 10 peratus pelajar bukan bumiputera menuntut di UiTM oleh Tan Sri Khalid Ibrahim.

8 komen:

Tanpa Nama berkata...

Aku dengar perbincangan dalam ruangan Hello, Radio 24, lagi kecewa..
cakap tak macam org berilmu..
sakit hati dengar..

macam nak telefon cakap:
"saya daripada tak setuju terus setuju apabila dengar cara Dato' bercakap"

nadmin

Anuar Manshor berkata...

Tuan Nadmin,
Aku menyumpah semasa mendengar dia bercakap macam Bush di TV3 semalam.

Tanpa Nama berkata...

ye la nuar,

geram aku dengar, cakap guna la fakta..sikit pun cukup..

"apa yang kita ada sekarang ni? semua dah tak ada..tanah di bandar, bangunan, rumah, gunung..tak banyak hak kita..tengok Genting, Cameron, ladang-ladang teh, kebun sayur, siapa punya?"

-salah satu petikan beliau dalam ruangan Hello tu..

p/s: mcm tu, ramai orang tahu..cuba terangkan peratus pelajar Bumiputera/Melayu dan Cina/India di IPT (termasuk IPTA dan IPTS) dan universiti-universiti luar negara..buat perbandingan..baru akademik..

terangkan juga peluang-peluang untuk melanjutkan pelajaran sekarang ni untuk bangsa-bangsa lain..senaraikan kolej-kolej yang besar..pinjaman-pinjaman yang boleh didapati oleh bangsa-bangsa lain, yayasan-yayasan yang mereka ada..kemudian bandingkan dengan bangsa kita..baru orang ramai dapat berfikir dengan rasional
bukan emosi..

alamak, aku pun dah emosi..haha

aku(takut la nak letak nama, baru lepas tapisan keselamatan)

.: mama cute :. berkata...

aisey.. tak dan tengok lah.. so, takleh nak komen.. kuikui.. ada link kat u tube tak? hehe

Anuar Manshor berkata...

Tuan Tanpa Nama,
Aku suka ulasan Khoo Kay Kim. Dia kata, "Dahulu pernah dibuka untuk bangsa bukan Melayu masuk ke UiTM, tetapi tidak mendapat sambutan." Siapalah agaknya yang melakukan dahulu itu? Kelakar betul drama pakcik itu.

Namun berani juga dia "marah" ketua negeri yang menjadi tempat tersergamnya UiTM.

Puan Mama,
Rasanya mesti ada, tetapi di pejabat saya tidak boleh buka YouTube pula.

AM berkata...

hahaha lawaknya muka babushah tu. sorry off topic.

Anuar Manshor berkata...

Puan Am,
Oooo babushah itu nama samaran diakah?hehe

Unknown berkata...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ