Selepas majalah ini diedarkan kepada semua karyawan Bahagian Majalah DBP, macam-macam komen diberikan oleh mereka. Malah siap ada editor yang datang ke meja saya bagi menyatakan rasa tidak puas hati melihat kulit hadapan majalah Dewan Kosmik keluaran Februari 2008. Tidak kurang juga yang memberikan ucapan tahniah kerana menghasilkan kulit hadapan yang kreatif.

Saya ada memberikan naskhah ikhlas majalah ini kepada seorang rakan. Apabila saya meminta komen daripadanya berkenaan kulit hadapan majalah ini, beliau mengatakan, "Biasa-biasa sahaja." Pada malamnya, beliau menelefon saya, "Siapakah memberikan idea untuk kulit hadapan Dewan Kosmik ini?" "Saya", jawab saya. Balasnya, "Kreatif! Selama ini saya melihat kulit hadapan majalah-majalah atau buku-buku DBP biasanya sesuai untuk pembaca orang tua-tua sahaja. Pada kali ini, saya rasa ada sesuatu yang menarik dan istimewa pada kulit hadapan majalah ini." "Entahlah. Majnun pun memandang Laila cantik walaupun orang lain melihatnya hodoh. Lain orang, lain interpretasinya," kata saya.

2 komen:

Tanpa Nama berkata...

serius cakap mmg kreatif

Uncleseekers berkata...

bila nak buat pasal cinta?