Hati terasa bangga melihat para profesional hadir memeriahkan majlis pengumuman personaliti bagi kerjasama dengan kempen celik ilmu anjuran Mont Blanc dan UNICEF pada 31 Oktober 2007 di Pavilion.

Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Datin Seri Tiara Jacquelina adalah wakil Malaysia daripada 149 personaliti politik, budayawan, usahawan, ahli sukan, dan penghibur lain di seluruh dunia. 149 adalah bersempena nama pen edisi khas Mont Blanc, Meisterstuck 149 yang dijual dengan harga AS$ 149 (RM 550). Tujuannya, hasil jualan disumbangkan kepada program pendidikan UNICEF di Amerika Latin, Afrika dan Asia terutamanya India.

149 adalah koleksi khazanah pen Mont Blanc. Sejak penciptaannya pada 1924, 149 menjadi ikon bagi budaya menulis. Malah sehingga kini, 149 menjadi instrumen penulisan bagi beberapa tokoh terkenal. Yang terbaharu, Muzium Kesenian Moden di New York menobatkan 149 sebagai pen klasik dan disimpan khas di muzium itu. 149 dipilih sebagai simbol kempen UNICEF ini kerana kuasa pen dianggap sinonim dengan budaya ilmu, imaginasi dan intelektual.

Saya selalu bawa pen berharga RM4.50 ke mana-mana sahaja.

0 komen: